onsdag 18. mars 2009

Mine filmvaner

Jeg kan ikke si jeg har noen spesielle filmvaner, og jeg ser verken lite eller mye på film. Jeg er ikke kjempe glad i å se film på TV eller på DVD, så jeg ser det aller helst på kino. Hvorfor det er sånn er jeg ikke sikker på, men tror der er mest fordi jeg rett og slett ikke gidder å sette meg ned for å se en film hjemme. Er det med flere venner blir det noe annet, og da kan det selvfølgelig være koselig å se på en DVD.

Hvilken sjanger innenfor film jeg liker best, kan jeg umulig si. Jeg kan like eller mislike en film, uavhengig av sjangeren. Men jeg kan si at jeg er ikke kjempe fan av actionfilmer. Da må den i hvert fall ha noen mening, og ikke bare skyting og eksplosjoner. Ellers liker jeg krim(hvis den ikke er kjedelig) og søte, romatiske komedier.

To av yndlingsfilmene mine er "Love Actually" og "V for Vendetta". Disse filmene er totalt forskjellige, noe som beviser at jeg ikke kan si jeg liker filmer innenfor én sjanger. "Love Actually" er en romanitsk komedie som jeg MÅ se minst en gang hver jul. Grunnen til at jeg liker den så godt er fordi den er utrolig søt, og den er ikke som alle andre romantiske komedier(selv om det så klart er noen klisjéer i den og), men den handler om flere personer og historier som blir flettet inn i hverandre.
Gå inn på denne linken og se et klipp fra filmen, hvor de aller fleste karakterene blir presentert:http://www.youtube.com/watch?v=Ao6ynUKevsU&feature=related

"V for Vendetta" er en action-thriller, altså et unntak fra det jeg sa om at jeg ikke er så glad i actionfilmer. Filmen er veldig spesiell, men utrolig bra. Det er en sterk og orginal historie med gode skuespillere.
Her kan du se forskjellige klipp fra filmen, satt sammen:




Ingen kommentarer: