torsdag 19. mars 2009

Max Manus

12. mars så vi storsuksessen Max Manus på Kino 1 i Sandvika med klassen. Som de aller fleste andre i salen, hadde jeg sett filmen før. Jeg syns Max Manus er en veldig bra film, så at jeg måtte se den for andre gang gjorde ingenting. Noe av det som gjør filmen å bra er effektene, og at den både er spennende, morsom og lærerik.

Etter filmen fikk vi besøk av regissørene Espen Sandberg og Joachim Rønning, som hadde et lite foredrag om arbeidet med å lage filmen. Det var ikke så veldig langt, men det var kanskje like greit, ettersom vi allerede hadde sittet stille noen timer og sett film. Jeg syns det var kult at de gadd å komme for å fortelle elever om filmen. Det var utrolig interessant å se hva slags effekter som ble brukt og hvordan de lagde filmen. For eksempel det med at alle båtene er laget på data og det ikke var likt i virkeligheten i det hele tatt, var litt overraskende og ikke som jeg trodde(selv om jeg var klar over at de ikke sank en båt i virkeligheten...).

Det var også morsomt å se hvordan det oppleves for skuespillerne når de spiller inn scenene, og jeg likte at vi fikk se slike klipp. Jeg syns det er bra at vi får se slike filmer på skolen, for jeg tror at vi lærer noe av det og.



Ingen kommentarer: